De Lessen:

Ashtanga Yoga
Ashtanga Yoga

Ashtanga Yoga is een krachtige en dynamische vorm van Yoga voor een sterk en energiek lichaam, en een heldere geest. Deze vorm van Yoga bestaat uit een vaste reeks van houdingen (genoemd primary series) Bewegingen en adem lopen synchroon. Door deze intensieve manier van bewegen, creëer je warmte waardoor je gaat zweten, dit heeft een zuiverende werking op je organen en spieren.  Je adem is je meditatie tijdens de Yoga practice.

Power Yoga Asthanga Yoga
Power Yoga

Power Yoga is ook een krachtige en dynamische vorm van Yoga die is afgeleid van de Asthanga Yoga vorm. Per les kan de serie verschillen, het is geen vaste reeks van houdingen. Power Yoga heeft o.a. een gunstig effect op: conditie, sterker worden van het lichaam en flexibiliteit, ademhaling, concentratie en balans. 

Sup Yoga
Sup-Yoga

Yoga op het water, ja het kan ! Sup-Yoga is, je raadt het al, Yoga op een Supboard. Doordat een Supboard vaak vrij breed is, heb je genoeg ruimte om een Vinyasa flow Yoga sessie op het supboard te doen. Je balans, concentratie en focus worden extra veel op de proef gesteld.

Zwangerschapsyoga

Wat is zwangerschapsyoga?

 

Zwangerschapsyoga is hetzelfde als gewone yoga, alleen zijn de oefeningen aangepast op je zwangere lijf. De oefeningen zijn licht en niet inspannend en helpen je sterk en fit te blijven of te worden tijdens je zwangerschap en je lichaam voor te bereiden op de bevalling. Bovendien maakt yoga je mentaal sterker. Je leert meer te vertrouwen op je lichaam, waardoor je de zwangerschap en bevalling met (meer) zelfvertrouwen doorloopt.


Vanaf wanneer zwangerschapyoga? 


Rond 22-24 weken kun je beginnen met de zwangerschapsyoga lessen te volgen bij Shiva. 

Vanaf 14 weken is het de meest gunstige periode in je zwangerschap, je bent niet meer misselijk en je voelt je krachtig en energiek, je kunt nu nog je normale sportactiviteiten beoefenen, weliswaar met kleine aanpassingen. 

Ben je meer dan 24 weken zwanger en wil je alsnog zwangerschapsyoga gaan doen? Het is nooit te laat om te beginnen met yoga tijdens je zwangerschap. Zeker omdat veelvoorkomende klachten als pijn in het bekken en de onderrug goed te verhelpen zijn met specifieke verlengde en houding corrigerende oefeningen. Dit kan zelf tot vlak voor de uitgerekende datum. 


Asana’s (houdingen)


Elke les bevat een aantal houdingen en ademhalingsoefeningen die steeds op verschillende manieren terugkomen. De technieken die je tijdens de zwangerschaps-yogalessen leert zijn erop gericht het bekken soepeler en sterker te maken, je rugpijn te verzachten, je te leren ontspannen.  

Met de voorbereidende yogalessen kun je de bevalling met vertrouwen tegemoet zien.

 

Groepsles

     

Zwangerschapsyoga kun je alleen doen tijdens privélessen of doe je samen met een groep eveneens zwangere vrouwen. Het kan fijn zijn andere vrouwen te ontmoeten die door hetzelfde proces gaan. Tijdens zo’n groepsles is er ruimte om ervaringen te delen.

FeetUp

Beentjes in de lucht, geen angst meer voor de hoofdstand. De FeetUp is een hulpmiddel dat er voor kan zorgen dat je met name de hoofdstand maar ook andere houdingen op een veilige manier uit kunt voeren. 

Vergroot je yoga repertoire met talloze stretch-en ontspanningsoefeningen. 

De FeetUp trainer beidt eindeloos veel mogelijkheden, ongeacht je ervaring. 

Het is een opluchting voor je nek ! 

Dankzij het ergonomisch ontworpen kussen rust je lichaamsgewicht op de schouders en worden je nekwervels en wervelkolom ontlast. 

Veiligheid gaat voor alles ! 

Hot Yoga

Hot Yoga is een afgeleide vorm van Bikram Yoga, de lesruimte is iets minder warm en de houdingen kunnen verschillen per les. 

Voordelen van de warmte is: (25-32 graden)  je raakt veel afvalstoffen kwijt, je hebt minder kans op blessures, verbeterd de bloedsomloop en je krijgt soepele spieren (losmaken van de rug en nek) !

Je staat wat langer in sommige houdingen, het doel is dan ook je lichaam en ademhaling te leren beheersen. 

De nadruk ligt op het versterken en soepel maken van je lichaam ! 

Het is rustig en een goede manier om kennis te maken met deze tak van sport, super om te combineren met de FeetUp bank... 

Power Barré

Deze workout die ballet, pilates, yoga en cardio combineert beloofd een sterk en strak danserlichaam van de deelnemer, en wie wil dat nou niet ! 

Met kleine gewichten en enkelband-gewichtjes met pilates-bal en elastiekjes is het uur zo voorbij  !